
EKSEMPLER PÅ OPGAVER VI LØSER:
(uddybende forklaringer kan læses nederst på denne side)
✓ Opsætning og fejlfinding vedr. e-mail
✓ Servicedesk opgaver
✓ Browser udfordringer
✓ Brugerstøtte og fejlfinding
✓ Print og udskrivning
✓ Opsætning af nye PCer
✓ Installation og opdatering
✓ Fejlsøgning af HW og SW
✓ Backup og gendannelse
✓ Hardwarevedligeholdelse
✓ Netværksproblemer
✓ Wi-Fi og router
✓ Gennemgang af hjemmesider og intranet
✓ Fjernsupport
✓ MitID
✓ WordPress tilretninger
Uddybende forklaringer:
Kommunikation med slutbrugere:
Dette inkluderer at udarbejde vejledninger og dokumentationer samt besvare spørgsmål fra brugerne.
Fejlsøgning af hardware og software:
Identificere og løse problemer med computere, printere, netværksudstyr og andre enheder.
Softwareinstallation og opdatering:
Installere og opdatere software, herunder operativsystemer, kontorprogrammer og specialiseret software.
Migrering af data:
Flytte data fra en enhed til en anden, f.eks. når en bruger skifter computer.
Løsning af printproblemer:
Hjælpe brugere med at konfigurere og løse problemer med printere.
Servicedesk-opgaver:
Besvare telefonopkald og e-mails fra brugere og registrere supportsager.
Netværksproblemer:
Hjælpe med netværksforbindelser, Wi-Fi-problemer og internetadgang.
Sikkerhedsforanstaltninger:
Implementere og overvåge sikkerhedsforanstaltninger, såsom antivirus, firewall og adgangskontrol.
Adgangsstyring:
Administrere brugerrettigheder, oprette og deaktivere brugerkonti samt håndtere adgang til systemer og applikationer.
Backup og gendannelse:
Sikre, at brugernes data er sikkerhedskopieret og kan gendannes ved behov.
Softwarelicenser:
Håndtere licenser og softwareaktivering.
Fjernsupport:
Yde teknisk support via fjernadgangsværktøjer som TeamViewer.
Fejlfinding af e-mailproblemer:
Hjælpe brugere med e-mail-konfiguration og problemer.
Overvågning af systemer:
Overvåge it-systemer for fejl og uregelmæssigheder.
Brugeruddannelse:
Undervise brugere i it-bedste praksis og nye teknologier.
Kundeservice:
Levere venlig og effektiv kundeservice, besvare henvendelser og vejlede brugere.
Brugerstøtte og fejlfinding:
Hjælpe brugere med tekniske problemer, besvare spørgsmål og løse udfordringer vedrørende software, hardware og netværk.
Opsætning og vedligeholdelse af computere:
Installere og konfigurere computere, bærbare computere og andre enheder for brugere.
Hardwarevedligeholdelse:
Udføre reparationer, udskiftninger og opgraderinger af hardwarekomponenter.
Dokumentation:
Opretholde dokumentation om systemkonfiguration, fejlfinding og løsninger.
