EKSEMPLER PÅ OPGAVER VI LØSER:

(uddybende forklaringer kan læses nederst på denne side)

 

✓     Opsætning og fejlfinding vedr. e-mail

 

✓     Servicedesk opgaver

 

✓     Browser udfordringer

 

✓     Brugerstøtte og fejlfinding

 

✓     Print og udskrivning

 

✓     Opsætning af nye PCer

 

✓     Installation og opdatering

 

✓     Fejlsøgning af HW og SW

 

✓     Backup og gendannelse

 

✓     Hardwarevedligeholdelse

 

✓     Netværksproblemer

 

✓     Wi-Fi og router

 

✓     Gennemgang af hjemmesider og intranet

 

✓     Fjernsupport

 

✓     MitID

 

✓     WordPress tilretninger

Uddybende forklaringer:

Kommunikation med slutbrugere:
Dette inkluderer at udarbejde vejledninger og dokumentationer samt besvare spørgsmål fra brugerne.

Fejlsøgning af hardware og software:
Identificere og løse problemer med computere, printere, netværksudstyr og andre enheder.

Softwareinstallation og opdatering:
Installere og opdatere software, herunder operativsystemer, kontorprogrammer og specialiseret software.

Migrering af data:
Flytte data fra en enhed til en anden, f.eks. når en bruger skifter computer.

Løsning af printproblemer:
Hjælpe brugere med at konfigurere og løse problemer med printere.

Servicedesk-opgaver:
Besvare telefonopkald og e-mails fra brugere og registrere supportsager.

Netværksproblemer:
Hjælpe med netværksforbindelser, Wi-Fi-problemer og internetadgang.

Sikkerhedsforanstaltninger:
Implementere og overvåge sikkerhedsforanstaltninger, såsom antivirus, firewall og adgangskontrol.

Adgangsstyring:
Administrere brugerrettigheder, oprette og deaktivere brugerkonti samt håndtere adgang til systemer og applikationer.

Backup og gendannelse:
Sikre, at brugernes data er sikkerhedskopieret og kan gendannes ved behov.

Softwarelicenser:
Håndtere licenser og softwareaktivering.

Fjernsupport:
Yde teknisk support via fjernadgangsværktøjer som TeamViewer.

Fejlfinding af e-mailproblemer:
Hjælpe brugere med e-mail-konfiguration og problemer.

Overvågning af systemer:
Overvåge it-systemer for fejl og uregelmæssigheder.

Brugeruddannelse:
Undervise brugere i it-bedste praksis og nye teknologier.

Kundeservice:
Levere venlig og effektiv kundeservice, besvare henvendelser og vejlede brugere.

Brugerstøtte og fejlfinding:
Hjælpe brugere med tekniske problemer, besvare spørgsmål og løse udfordringer vedrørende software, hardware og netværk.

Opsætning og vedligeholdelse af computere:
Installere og konfigurere computere, bærbare computere og andre enheder for brugere.

Hardwarevedligeholdelse:
Udføre reparationer, udskiftninger og opgraderinger af hardwarekomponenter.

Dokumentation:
Opretholde dokumentation om systemkonfiguration, fejlfinding og løsninger.